2014. október 23., csütörtök

Sütőtök krémleves

Miután most van a sütőtök szezonja, kihagyhatatlan egy-két jó sütőtökös recept. Természetesen, ha most feldarabolva lefagyasztjuk, még tavasszal is ehetünk az egészséges sütőtökből.


Akkor most a krémleves receptje, ahogy mi szeretjük:
A kockára vágott vöröshagymát olíva olajon megdinszteltem, majd eritritet karamelizáltam rajta (legalábbis megpróbáltam, mert természetesen nem úgy viselkedik mint a cukor). A meghámozott, kockára vágott sütőtököt átpörgettem rajta, kevés vízzel, sóval, borssal puhára főztem (mi füstölt ízűnek szeretjük, így füstölt hús/csont főzéskor maradt lével öntöttem fel). Amikor szétfőtt, botmixerrel szétturmixoltam, kókusztejjel felengedtem, a megfelelő leves állag eléréséig.



Reszelt parmezánnal (kompromisszumos), és tökmaggal megszórva tálaltam.
Pirított baconnel is tálalhatjuk, így nem kell kompromisszumokat kötnünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése