2014. október 24., péntek

Fahéjas forró csokoládé



Hozzávalók
25 g (2 kocka) lindt 85%-os étcsokoládé
1 ek kókuszzsír (szilárd állapotban, amennyi kijött egy kanállal)
3 ek (púpos) kakaópor
2 ek (púpos) eritrit
2 kk őrölt fahéj
4 dl kókusztej
6 tojás sárgája



Elkészítés
Maradt tojássárgájánk a ToTu készítésből, rögtön forró csoki készítésére gondoltam. Szerintem nagyon egyszerű, és ha megvan a jó alapunk bármivel fűszerezhetjük (narancslé és reszelt narancshéj, vanília, szegfűszeg és csillagánizs, még egy kis szerecsendióval is működhet.
Szóval, egy lábosba forró vizet tettem (vízforraló meggyorsítja a dolgunkat), és erre tettem egy fém keverőtálat, amiben mindent felolvasztottam.
Ment bele a két kocka csoki, a kókuszzsírral, fahéjjal és a kakaópor meg az eritrit, kevergettem, amíg az eritrit fel nem olvadt. Ezután 1-2 dl-t a kókusztejből, és szintén kevergetem. Hozzáadtam a maradék kókusztejet és a tojássárgáját, kevergetem, amíg teljesen felmelegszik és elkezd sűrűsödni, amikor eléri a kívánt állapotot levettem a keverőtálat a gőzről és hagytam egy kicsit kihűlni, így még tovább sűrűsödig. Ez egy-két percet vett igénybe, utána kókusztejszínből készült „tejszínhabbal” poharakba töltöttem a tetejére pedig fahéjas poreritritet szórtam.



Az eritritből rakhatunk bele többet is, én most inkább a kesernyés kakaó ízt szerettem volna megtartani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése