2014. július 15., kedd

Sárgabarack lekvár

Nagyon szép és finom barackot sikerült kapnom Anyukámtól. Ilyen sokat nem tudunk megenni, így lekvár készült belőle. Mivel tényleg nagyon édes volt, ezért nem használtam semmilyen édesítést.
Kimagoztam és felvágtam a barackokat. Majd pár percig főztem (puhák voltak, könnyen szétestek), majd botmixerrel turmixoltam. Kevergetés mellett, pár perc alatt elfőztem a habját.
Az üvegeket a sütőben csírátlanítottam, a fedőkkel együtt. A forró lekvárt belemerem az üvegekbe, celofánt tettem rá, és jól rázártam a kupakokat. Pár percre fejre állítottam, majd dunsztba raktam.


 Pár nap múlva, amikor eszembe jutott (és volt időm is), kivettem a már kihűlt üvegeket a dunsztból. Címkéket nyomtattam hozzá és a kamrapolcra sorakoztattam.
Kellemesen savanykás és édes lekvár lett a végeredmény.



Itt pedig egy kép a korai cseresznye lekváromról, amit datolyával édesítettem és hasonló módszerrel raktam el.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése