2014. július 15., kedd

Rakott patisszon és cukkini

Már csináltam "rakott krumplit" csicsókából és édesburgonyából is, de most (az én kis kertemnek hála) tele voltam patisszonnal és cukkinivel. Így ideje volt ezt a verziót is kipróbálni.


A tojásokat felraktam főni, és amíg főttek, megpucoltam a patisszonokat és a cukkiniket. Forrásban lévő, sós vízbe félig megfőztem őket. Majd kiszedtem egy tálcára és hagytam kihűlni, hogy utána rétegezhessem.
A másik összetevő a mártás, amivel leönthetem. Régebben csak tejfölt használtam, amit tojás sárgájával kevertem ki. Most viszont, ehhez a nagy tepsihez, csak a cocomas - citom kombináció használatát túl karakteresnek gondoltam. A megoldást itt találtam, amihez szerencsére főzőtök is nőtt a kertben.
Mivel elég sok mártásra volt szükségem, apróra daraboltam az egész tököt és puhára főztem. Leszűrtem és egy tálba tettem a hozzávalókat. 1 doboz cocomas, 5 tojás, 3 evőkanál tápióka keményítő, só, bors, pici citromlé. Összeturmixoltam.


Már csak a rétegezés volt hátra.
A tepsi aljába olíva olajat öntöttem, leraktam egy réteget a félig megfőtt patisszont és cukkinit. Sóztam és borsoztam. 1 réteg tojás, majd egy réteg kolbász öntöttem rá a mártásból, ezután folytattam a rétegezést, majd a zöldségekkel zártam a sort, le öntöttem a maradék öntettel. Szalonnát kockáztam a tetejére. Fedőt tettem a tepsire, majd 175 fokon 1 órát sütöttem, levettem a tetejét sajtot szórtam rá (kompromisszumos, elhagyható) és visszatettem, fél órát pirítottam




2 megjegyzés:

  1. Kedves Mariann!

    Igazán ínycsiklandozó a recepted! :-)
    Meg is csinálnám a hétvégén.
    Pontosan milyen mennyiségeket használsz az összetevőkből egy ilyen tepsinyi étel elkészítéséhez? (Pl. az 1 doboz Cocomas nem egyértelmű....)

    Köszönöm szépen! :-)
    Móni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Móni!

      A mártáshoz használt 1 doboz cocomas: 200 ml-es. A tök pedig, amit megfőztem hozzá kb. 30 cm hosszú volt. Ez nagyjából elég volt a 40x31 cm tepsihez.
      Rétegezéshez: A patisszonok és cukkinik mennyisége. Ha jól emlékszem 2 nagyobb és 2 kisebb patisszon majd még 2-3 nagy cukkini. Kb. 15 db tojás és egy nagy szál kolbász (persze lehet több is).
      Remélem mindent leírtam, ha még kérdéses valami írj nyugodtan!
      Szép napot!
      Anna

      Törlés