2014. március 12., szerda

Fánk

Az alap receptet a neten találtam, természetesen, egy kicsit átvariáltam.


Hozzávalók:
300 gramm mandulaliszt vagy darált mandula (én fele-fele arányban használtam)
2 púpos mokkáskanál szódabikarbóna
1/2 teáskanál só
6 evőkanál méz/eritrit
1/4 csésze folyékony állagú kókuszzsír
1 evőkanál vaníliaaroma
1 teáskanál citromlé 
3 egész tojás

Keverjük össze a mandulalisztet, a szódabikarbónát és a sót. Külön egy másik edényben elegyítsük a mézet/eritritet, a citromlevet, a tojásokat, a vaníliát és a kókuszzsírt. Jó alaposan keverjük össze a nedves összetevőket! A mandulalisztes alapba forgassuk bele lassan a tojásos elegyünket és villával mixeljük csomómentesre.

A fánk sütőformánkat (vagy linzer formánkat) kenjük ki kókuszzsírral. Ebbe öntsük bele a tésztát, elegendő 3/4-ig megtölteni őket. 180 fokon légkeveréses sütőben 13-15 percig süssük (nem légkeverésesben kicsit tovább). Amikor már világos barna színű, akkor vegyük ki tálcával együtt a sütőből és legalább 15 percig pihentessük, majd fordítsuk meg a formát, és óvatosan ütögessük ki a fánkokat. A díszítéshez most kakaóporból készült csoki öntetet, és kókuszreszeléket használtam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése