2014. november 3., hétfő

Kókusztekercs

Nagyon jó, sütés nélküli recept. Tényleg nincsenek rá szavak, el kell készíteni és utána nem lehet abbahagyni.





Hozzávalók az alaphoz

200 g őrölt mandula
100 g őrölt dió
45 g holland kakaó
180 g datolya (nem aszalt)
1,5 evőkanál kókuszzsír (olvasztott)

1 ek eritrit
ízlés szerint kávé

Tipp: Ha nincs ilyen sok datolya kéznél, a hiányzó mennyiséget lehet pótolni mazsolával (amit előtte 15-20 percre meleg vízben kell áztatni).
A mandula nagyon jól kiváltható dióval, vagy fele-fele arányban is jól kiegészítik egymást.

Hozzávalók a krémhez
75 g kókuszreszelék

300 ml sűrű kókuszkrém

1 ek útifű maghéj
1 kk vaníliapor
3 ek eritrit


Elkészítés
Először az alapot készítettem el. 
Késes aprítóba raktam a mandulát a eritrittel és finomra aprítottam. Ezután a többi hozzávalóval tovább turmixoltam és fokozatosan adtam hozzá a kávét. A végeredmény enyhén darabos (csak a mandula miatt), sűrű tészta állagú. Két fólia közé rakva téglalap alakúra nyújtottam.
A krémhez a cocomast a mélyhűtőbe raktam egy negyed órára, így könnyebb felverni. Kimértem minden hozzávalót, és elkezdtem felverni a kókuszkrémet, amikor már majdnem kész volt, hozzáadtam a többi hozzávalót, jól összekevertem, és az elkészült kakaós alapra kentem.
Az alsó fólia segítségével felgörgettem, betekertem és a mélyhűtőbe raktam 2x fél órára, azért kétszer, mert fél óra után muszáj volt megkóstolni és meghempergetni a kókuszreszelékben (szóval összességében 1 órát kell a fagyasztóban hagyni, aztán lehet szeletelni és enni)!




A recepthez Fitti paleotól (innen) és BioNettitől (innen) inspirálódtunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése