2014. november 25., kedd

Csokis Tiramisù avagy piskóta csokikrémmel


Csokikrémes réteg
Először valami könnyű, habos-csokisat terveztem, de aztán győzött az egyszerűség és a gyorsaság.

Hozzávalók
1 liter kókusztej
2 ek kakaópor
6 ek eritrit
2 ek útifű maghéj
25 g étcsokoládé
2 kk instant kávé

Elkészítés
Kb. 6 dl tejet az eritrittel felraktam melegedni, ezalatt az étcsokoládét felaprítottam, az többi dolgot kimértem. Amikor a tej már langyos, beleöntöttem mindent és jól elkevertem. Az útifű maghéj rögtön elkezd megdagadni, ezután elzártam a tüzet és fokozatosan hozzáadtam a többi tejet.

Babapiskóta
A recept innen. Nekem sajnos nagyon folyt, valószínűleg az eltérő márkájú termékek miatt. Így növeltem a az nyílgyökér és a darált mandula mennyiségét, és egy sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem és egyben megsütöttem, majd még melegen (derelyevágóval) felvágtam. Az íze viszont teljesen babapiskóta :) Biztos fogom még használni, mert vékony piskótalapnak tökéletes.

Hozzávalók
4 tojás
4 ek. erythritol (por alakú)
6 ek. őrölt mandula
1 ek. nyílgyökérpor
1 ek. olvasztott kókuszolaj

Elkészítés
A egész tojásokat az édesítővel (10-12 perc alatt) sűrű, habosra kevertem. Ezután óvatosan beleforgattam a nyílgyökér lisztet és a mandulát, majd az egy evőkanál kókuszolajat a tál oldalán belecsorgattam, és óvatosan kevertem rajta még párat. 180 fokos sütőbe tettem és 10-15 perc alatt készre sütöttem. 


Összeállítás
Az elkészült babapiskótát rétegezem a csokoládés krémmel.
Porított eritrittel vagy kókuszkrémmel (tejszínhabbal) tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése