2014. december 16., kedd

Szaloncukor



Marcipános

Hozzávalók
300 g darált mandula
10 ek eritrit
1 ek olvasztott kókuszzsír
pár csepp mandula aroma
forró víz, hogy teljesen összeálljon a massza

Elkészítés
Minden hozzávalót késes robotgépbe teszek, és addig hagyom dolgozni a gépet, amíg teljesen összeáll a massza egy labdává. Amikor elkészült, fóliába teszem a masszát és hűtőben pihentetem egy kicsit.



Gesztenyés

Hozzávalók
6 zacskó natúr, főtt gesztenye (egy zacskó 150 g)
eritrit ízlés szerint
1 ek olvasztott kókuszzsír
pár csepp rum aroma

Elkészítés
Szintén késes robotgépbe teszek mindent, és teljesen simára mixelem. Fóliába csomagolva a hűtőben pihentettem.
Valamivel lágyabb a massza, ezért mielőtt csokiba mártanánk érdemes egy fél órára betenni a fagyasztóba (a már megformázott gesztenyemasszát).


Kókuszos

Hozzávalók
300 g kókuszreszelék
eritrit ízlés szerint
1 ek olvasztott kókuszzsír
datolya (nem aszalt)
forró víz, hogy összeálljon a massza

Elkészítés
Az alapgondolatom az volt, hogy ezekből az alapanyagokból szépen összeáll majd a massza, ha elég sokat dolgozik vele a robotgép. Nem sikerült így hozzáadtam még 5 evőkanál útifűmaghéjat, fél deci vizet és kicsit összefőztem a tűzhelyen.
Amikor az útifűmaghéj teljesen megdagadt már egy jól összeálló, formázható masszát kaptam. Hagytam kihűlni, majd szintén fóliába csomagoltam és ment a hűtőbe ez is pihenni.


Miután minden massza pihent a hűtőben kivettem és szaloncukrokat formáztam belőle.


Csokimázhoz a legegyszerűbb megoldást választottam. Lindt 90% étcsokoládét megolvasztottam vízgőz fölött, amikor teljesen felolvadt a csoki, két villa segítségével beleforgattam a szaloncukrokat, majd alufólián hagytam teljesen megdermedni.


A másik lehetőség, az hogy felszúrjuk egy fogpiszkálóra a szaloncukrot és úgy mártjuk a csokiba, majd pedig beleszúrjuk egy hungarocell darabba.
Az alufóliás verzió szerintem gyorsabb.


A már megdermedt csokirétegre még folyathatunk egy kis olvadt csokit a villával.


Megjegyzés: A legkönnyebb a marcipános elkészítése volt, és formázni is nagyon egyszerű. A kókuszosba pedig tehettem volna cocomas-t, de úgy már csak hűtőben tárolható, ezért nem tettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése