2014. szeptember 22., hétfő

Töltött paprika (paleo)

Amióta paleózom nem ettem töltött paprikát, de miután a paleoban csak bizsonyos alapanyagokat kell helyettesíteni, gondoltam, ezt is megoldom valahogyan. :)

Az alaprecept természetesen az Anyukámé, csak a rizst kell kiváltanom másra. Ahogy böngéztem a neten, a legtöbb recept zöldségre cseréli, én viszont kifejezetten nem zöldségeset szerettem volna, hanem inkább a hagyományos ízvilágút.

A mennyiségek természetesen attól függ, hogy hány főre készül, az arányok érzésre, ízre.

Hozzávalók:
 
- darálthús (setés, marha, pulyka, külön-külön, vagy vegyesen)
- szezámpehely
- tojás
- paradicsompüré
- fokhagyma
- só, bors, majoranna
- tölteni való paprika
- szezámmagliszt

A darálthúst összekeverjük a szezámpehellyel (kb. 3:1 a hús javára), a fűszerekkel, a felaprított fokhagymával, és a tojásokkal. A paprikákat betöltjük, a maradék húsból gombócokat formálunk. Egy lábosba lerakjuk, kevés sós vízbe felrakjuk főzni. Amikor félig kész, paradicsompürével, paradicsomlével felöntjük, és készre főzzük. Kevés eritrittel édesítjük. Közben a szezámlisztből kevés rántást készítünk, majd a kész paprikára öntve összeforraljuk.
Igény szerint paleo kenyérrel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése