2015. március 8., vasárnap

Lasagna zöldségekkel

Lasagna-ra vágytam valamelyik nap, de nem volt alapanyagom a tésztához, így kicsit egyszerűbben oldottam meg. 
Tészta helyett tojáspalacsintát sütöttem, lenmagliszttel. 1 tojást pici sóval és egy teáskanál lenmagliszttel felverek és palacsintasütőben, zsiradékkal megsütöm mindkét oldalát. Ebből készítettem hármat, amíg a szószok rotyogtak.

2 féle réteget készítettem a lasagna-nak: spenótos-fokhagymásat és paradicsomos-gombásat.


Spenótos - fokhagymás:
Egy kis fej vöröshagymát, 1 db közepes sárgarépát és pár gerezd fokhagymát felkockázok, majd zsiradékon megpárolom, ekkor jöhet rá a fagyasztott spenót, tetszőleges mennyiségben. Sóval, borssal és szerecsendióval fűszerezem, majd felöntöm mandulatejszínnel és addig főzöm, amíg a spenót megpuhul.

Paradicsomos - gombás:
Egy kis fej vöröshagymát, és 1 db közepes sárgarépát felkockázok, a gombát megmosom, és felszeletelem, majd sóval és borssal megpárolom. Jöhet rá a mindenmentes paradicsom, jobb esetben házi (én hámozott, felkockázottat használtam). Oregánóval fűszerezem. Amikor elkészült a szósz, friss bazsalikomot teszek még bele.


Ezután már csak a rétegezés van hátra.
Minden réteg tetejére reszeltem még pici parmezán sajtot is. Majd a sütőben 200 fokon addig sütöttem, míg a tetején a sajt aranysárgára pirult. Természetesen a sajt elhagyható, enélkül is nagyon finom lesz. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése