2014. június 23., hétfő

Töltött cukkini

Anyukám évek óta bevált, nagyon finom töltött cukkinijét készítettem el paleo módon, és így is egy nagyon ízletes, laktató főétel lett belőle. Akár ebédre, akár vacsorára, gyorsan elkészíthető. Ahogy néztem, ezt is mindenki másképp készíti, mi így szoktuk, és így szeretjük.



A cukkiniket (patisszonokat, tököket) meghámoztam, belsejüket kikapartam. Ecetes, sós vízben félig megfőztem. Közben a hagymát megdinszteltem, a darált pulykahúst átpörgettem, sóval, borssal fűszereztem, kicsit fedő alatt, majd fedő nélkül lepirítottam. Hozzáadtam a rengeteg apróra vágott kaprot. Amikor készen lett, félig kihűtöttem, belekevertem az egész tojásokat, és a szezámpelyhet, és átfűszereztem. Paleo tejfölt (kókusztejszínt kevertem citrommal, sóval és borssal) kevertem hozzá, hogy összeálljon. A cukkiniket olívaolajjal kikent tepsibe raktam, megkentem paleo tejföllel, belekanalaztam a tölteléket, meglocsoltam "tejföllel", megszórtam reszelt parmezán és kemény ementáli sajttal, és készre sütöttem. Tálaláskor még egy kevés "tejföllel" öntöttem le.

Nagyon finom lett, gyors, könnyű egytálétel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése