2014. június 8., vasárnap

Epres-citromos túrótorta

Ahogy egyre melegebb az idő, egyre kevésbé van kedvem bekapcsolni a sütőt, így el kezdtem keresgélni a neten, hogy milyen sütés nélküli, laktató, és finom édességet tudnék kreálni. Láss csodát, találtam is egy nekem valót itt, és ici-pici variálással (az is csak a zselatin más fajtája miatt volt), tökéletesre sikerült!




Hozzávalók:

Alaphoz:
180 g mag, ami éppen van otthon 
(nálam 60 g dió, 60 g kókuszreszelék, 60 g napraforgómag, de lehet mandula)
18 szem magozott datolya (friss)
2 tk rumaroma
1,5 ek kókuszzsír
1 ek kakaó
1 ek víz ha szükséges

A hozzávalókat botmixerrel jól összedolgoztam, egy alakítható massza szerűséget kapunk, amit beletapicskolunk egy 26 cm-es tortaformába, majd hűtőbe tesszük. 



Túrókrém:
300 g TOTU
2,5 dl cocomas (kókuszkrém)
1 nagyobb citrom leve (2 ek citromlé)
2-3 ek eritrit
10 g express zselatinpor

A zselatint a vízzel Cocomassal felvertem. A többi hozzávalót összeturmixoltam, majd belekevertem a zselatint és a tészta alapra öntöttem. Betettem a hűtőbe. 


Közben elkészítettem a gyümölcsös réteget:
100 g friss eper (vagy bármilyen friss/fagyasztott gyümölcs)
1 ek xilit
10 g express zselatinpor
1/2 dl eperlé/gyümölcslé/víz 


A zselatint az eperlével/vízzel habverővel elkeverem. Az epret, áfonyát, stb. az eritritteltel összeturmixoltam majd összekevertem a zselatinnal és a megkeményedett túrós rétegre öntöttem, és a hűtőbe tettem legalább kb. 2 órára (ha egész éjszakára, az még jobb).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése